Dersin Adı | Yenilikçi Tasarım Stratejileri |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ID 300 | Güz/Bahar | 2 | 2 | 3 | 4 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin Düzeyi | Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu ders, yenilikçi ürün geliştirme için öğrencilere ileri tasarım süreç ve yöntemlerini tanıtmayı amaçlar. Öğrenciler yeni ürün, servis veya sistemlerin politik, ekonomik, sosyal ve teknolojik bağlamları gibi stratejik düşünme ve araştırma alanlarında çalışırlar. Bu dersin sonunda öğrenciler ileriye dönük olarak geliştirilmesi hedeflenen ürün konseptleri ve özellikleri önerirler. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders özellikle yeni ürün geliştirmenin ilk aşamalarına odaklanan bir ya da daha çok proje içerir. Öğrenciler grup ya da bireysel olarak çalışacaklar ve yeni ürün geliştirme sürecinde kademeli olarak ilerleyeceklerdir. Planlama, yaratıcı düşünme, masabaşı ve saha araştırması, ürün konsept tasarımı, tasarım konsept geliştirme, sunum hazırlama ve yapma ile firma teklifleri üretmeyi kapsayan bir takım işleri tamamlayacaklardır. Dersin sonunda öğrenciler portfolyolarına uygun bir şekilde araştırılmış ve iyi geliştirilmiş yenilikçi bir ürün konseptini ekleyeceklerdir. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | X | |
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | 13 Şubat - GİRİŞ - Derse Giriş ve Genel Bakış - “Design Ladder” | Syllabus |
2 | 20 Şubat - YARATICI EKONOMİ VE TASARIM DÜŞÜNCESİ - Yaratıcı Ekonomi ve Günümüz - Tasarım Düşüncesine Giriş - İnsan Yaratıcılığı Üzerine | Duyurulan Metinler |
3 | 27 Şubat - VİDEO GÖSTERİMİ - Sunum 1 Konularının Dağıtımı ve Öğrenci Grupları: Tasarım Stratejileri Örnek Olay İnceleme | Yok |
4 | 6 Mart - TASARIM STRATEJİLERİ Tasarım Stratejileri Örnek Olay İnceleme - Strateji Nedir? - Stratejik Tasarım Nedir? - Stratejik Tasarım Pratiği - Strateji Nasıl Tasarıma Çevrilir | Duyurulan Metinler |
5 | 13 Mart - TASARIM STRATEJİLERİ Sunum 1: Tasarım Stratejileri Örnek Olay İnceleme | SUNUM 1 TESLİMİ Duyurulan Malzemeleri |
6 | 20 Mart - TASARIM STRATEJİLERİ Sunum 1: Tasarım Stratejileri Örnek Olay İnceleme (devam) | SUNUM 1 TESLİMİ Duyurulan Malzemeleri |
7 | 27 Mart - YAŞA YADA ÖL: YENİLİKÇİ FİKİR BAŞARISIZLIKLARI - Fikir Başarısızlıkları Örnek Olay İnceleme - Sunum 2 Konularının Dağıtımı ve Öğrenci Grupları: Yaratıcı/Yenilikçi İletişimler - “Marka Kİmliği Okuma” Analizi Örneği (Video Gösterimi) | Duyurulan Metinler |
8 | 7 Nisan - YARATICI / YENİLİKÇİ İLETİŞİMLER - Sunum 2 Pin-up Oturumu ve Değerlendirme | - SUNUM 2 TESLİMİ Duyurulan Teslim Malzemeleri |
9 | 10 Nisan - YARATICI / YENİLİKÇİ İLETİŞİMLER - Sunum 2 Pin-up Oturumu ve Değerlendirme (devam) - Proje Konularının Dağıtımı ve Öğrenci Grupları: Küresel Sorunlar için Tasarım Stratejileri | - SUNUM 2 TESLİMİ Duyurulan Teslim Malzemeleri - PROJE Bilgilendirme |
10 | 17 Nisan - ENDÜSTRİLERDE YARATICILIK VE YENİLİK EKOSİSTEMİ - “More than Meets the Eye” | Duyurulan Metinler |
11 | 24 Nisan - KÜRESEL SORUNLAR İÇİN YARATICI STRATEJİLER - Sınıf içi Çalışma: Proje için Tartışma / Beyin Fırtınası / Fikir Yürütme | Duyurulan Teslim Malzemeleri |
12 | 1 Mayıs – Emek ve Dayanışma Günü (Resmi Tatil) | Duyurulan Teslim Malzemeleri |
13 | 8 Mayıs - KÜRESEL SORUNLAR İÇİN YARATICI STRATEJİLER - Reklam Önerileri ve Geliştirme | PROJE TESLİMİ Duyurulan Malzemeleri |
14 | 15 Mayıs - KÜRESEL SORUNLAR İÇİN YARATICI STRATEJİLER - Proje Pin-up Oturumu ve Değerlendirme | PROJE TESLİMİ Duyurulan Malzemeleri |
15 | Dönemin Gözden Geçirilmesi | PROJE TESLİMİ Duyurulan Malzemeleri |
16 | Dönemin Gözden Geçirilmesi | Yok |
Ders Kitabı | Yok |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Bruce, Margaret and J R Bessant. 2002. Design in Business : Strategic Innovation Through Design. Harlow, England ; London ; New York: Financial Times/Prentice Hall.Keinonen, Turkka and Roope Takala. 2006. Product Concept Design : A Review of the Conceptual Design of Products in Industry. New York]: Springer.Kelley, Tom and Jonathan Littman. 2001. The Art of Innovation : Lessons in Creativity From IDEO, America's Leading Design Firm. New York: Currency/Doubleday.Riley, Patrick G. 2002. The OnePage Proposal : How to Get Your Business Pitch Onto One Persuasive Page. New York: ReganBooks.Schifferstein, H and Paul, Hekkert. 2008. Product Experience. San Diego, CA: Elsevier.Snyder, Carolyn. 2003. Paper Prototyping: The Fast and Easy Way to Design and Refine User Interfaces. San Francisco: Morgan Kaufmann Publishers.Squires, Susan and Bryan Byrne. 2002. Creating Breakthrough Ideas : The Collaboration of Anthropologists and Designers in the Product Development Industry. Westport, CT: Bergin & Garvey.Stanton, Neville. 2005. Handbook of Human Factors and Ergonomics Methods. Boca Raton: CRC Press.Suri, Jane Fulton and Matthew Marsh. 2000. “Scenario Building as an Ergonomics Method in Consumer Product Design.” Applied Ergonomics, vol. 31:151157. Elsevier Science Ltd.Van der Heijden, Kees. 2005. Scenarios : The Art of Strategic Conversation. Chichester, West Sussex ; Hoboken, N.J.: John Wiley & Sons.Textbooks, journal articles and other sources, that apply to the specific design problem that is set on the occasion, will be specified as necessary. |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 2 | 60 |
Proje | 1 | 40 |
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | ||
Final Sınavı | ||
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 3 | 100 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | ||
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 0 | ||
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | |||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 2 | 15 | |
Proje | 1 | 16 | |
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | |||
Final Sınavı | |||
Toplam | 110 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 |
| X | |||||
2 |
| X | |||||
3 |
| X | |||||
4 |
| X | |||||
5 |
| X | |||||
6 |
| X | |||||
7 |
| X | |||||
8 |
| X | |||||
9 |
| X | |||||
10 |
| X | |||||
11 |
| X | |||||
12 |
| X | |||||
13 |
| X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest